8 september 2022

Emeet Malmö

Plats /

Malmö

Tema /

Expansion & Globalisering

Expansion & Globalisering

Trots stark tillväxt står e-handeln fortfarande för en liten andel av detaljhandeln som helhet. Hur ska den fortsatta tillväxten se ut? Det finns en uppsjö av kanaler, marknader och kategorier att bredda sig till och många företag funderar på vad som ska bli deras nästa steg.

Vilken är den bästa vägen framåt? Det ska vi reda ut tillsammans med en rad profiler som alla lyckats få sina bolag att växa både innanför och utanför Sveriges gränser. 

Dagens agenda

En session är vad du gör den till. Introducera ditt ämne eller din fråga kort för gruppen och låt alla dela sin kunskap och erfarenheter. 

Partners Emeet 2022

Nätverka och diskutera branschinsikter och affärsmöjligheter tillsammans med 150st e-handlare och branschkollegor under en heldag. Vill man delta som leverantör så måste man vara partner till eventet.

För partnerskap: samarbete@ehandel.se 

Huvudpartner

Partners

Emeet-paneldebatt

Jättar som Amazon, Alibaba och Zalando tar allt större andelar av den svenska e-handeln. Samtidigt expanderar svenska e-handelsföretag som aldrig förr. Hur ska man resonera kring expansion och tillväxt? Vilka kanaler och vilka länder ska man satsa eller inte satsa på? Den som vill växa utanför Sveriges gränser har både möjligheter och utmaningar att se fram emot. Men vad får det kosta lokalt när man vill växa globalt? Emeet Malmö djupdyker i vad som händer när e-handeln korsar inte bara landsgränser, utan även kontinenter – något som kan bli en av branschens viktigaste frågor framöver. Det här vill du inte missa – boka den 8 september i kalendern redan nu!

Kajsa Knapp - Medgrundare, Coolstuff

E-handelsprofilen Kajsa Knapp är en av grundarna till e-handelsföretaget Coolstuff, som lyckats växa och vara lönsamt trots pandemi, restriktioner och globalt fraktkaos. Som en av pionjärerna inom svensk e-handel vet Kajsa Knapp det mesta om att utveckla en verksamhet med allt vad det innebär i form av produkter, kanaler och marknader. Nu gästar hon Emeet för att prata dåtid, nutid och framtid - och för att ge e-handelsbranschen sina absolut bästa tips.

Michael Lindskog - VD, Rugvista Group

Michael Lindskog är vd för Rugvista Group, som har haft en stark tillväxt de senaste åren. Bolaget säljer mattor online på en rad marknader genom varumärkena RugVista och CarpetVista och bedriver sin verksamhet på mer än 20 olika språk. RugVista tog klivet in på Nasdaq First North Premier Growth Market i mars 2021. Michael Lindskog har en lång erfarenhet av e-handelsfrågor, inte minst från sin tid hos Zalando där han bland annat var ansvarig för företagets nordiska verksamhet.

Ashkan Aghili - Marketing Manager, Pierce AB

Ashkans ansvarsområden sträcker sig ifrån att vårda och utveckla Pierces elva varumärken till att bygga communities och utveckla vår digitala närvaro på olika sociala medie plattformar. Han kommer tidigare från Gymgrossisten där han hade liknande roll och ansvarsområden, men då mer fokus på branding och community och mindre content och sälj som idag.

Middag & Stand-up med Viktor Wu

Viktor Wu

Har på kort tid slagit sig in i standup-branschen. Han har uppträtt på de flesta klubbarna i Skåne men även på klubbar runtom i Sverige. Förra året kom Victor tvåa i Nordens största standup-tävling under Lund Comedy Festival. Ta chansen att se sydvästra Lunds roligaste kines!

Utdrag från Kulturcentralen, läs hela beskrivningen här.

En mötesplats där e-handlare delar kunskap, inspireras av talare och deltar i relevanta diskussioner.

Innehåll

Emeet arrangeras av

En mötesplats där e-handlare delar kunskap, inspireras av talare och deltar i relevanta diskussioner.

Emeet arrangeras av