17 November 2021, Stockholm

Influencer marketing - utmaningar och möjligheter

Sammanfattning av eventet

Emeet Stockholm hölls under hösten 2021 på Operaterassen i centrala Stockholm tillsammans med en mängd e-handlare och partners. Årets tema var Influencer Marketing – ett av e-handelns mest aktuella ämnen just nu. Det var en fullspäckad dag med spännande samtalsämnen och sessioner. På scen satt profiler inom influencer marketing-branschen och hade en väldigt intressant diskussion som modererades av Johanna Allhorn, chefredaktör på Ehandel.se och Influens.se.

SEO-byrån Brath föreläser om Googles sökoptimering

Dagen började med mingel, frukost och en utbildande föreläsning från vår huvudsponsor Brath, som är specialister inom SEO och SEM. Aron från Brath berättade om hur Googles sökoptimering fungerade under 2021. Vikten av förtroendesignaler i en digital miljö diskuterades, inte bara för att behålla användarens uppmärksamhet, men också för att hemsidan ska rankas rätt av Google. Aron berättade även om hur Googles sökmotor fungerar och hur e-handlare kan säkerhetskälla sökvänlig information på deras sidor. Men också hur placering, tyngd och ordval kan spegla hemsidorna rakning av sökmotorn.

Sessioner - hjärtat av Emeet

Dagen fortsatte med sessionerna – e-handlarnas gruppdiskussioner och hjärtat av Emeet. Sessionerna bestäms utifrån vilka ämnen deltagarna väljer att sätta upp på den kända “Gridden”, där sätter e-handlarna upp ämnen som de vill diskutera med sina kollegor i branschen. Hela syftet med Gridden och sessionerna är att e-handlarna diskuterar utmaningar och byter erfarenhet med varandra. Teman som diskuterades var bland annat influencer marketing-strategier, liveshopping och engagemang i en digital miljö.

Emeet-panelen - Influencer marketing

Hur bygger företag framgångsrika kampanjer tillsammans med influencers och vad krävs för att influencer marketing på allvar ska bli en marknadsföringskanal att räkna med? Detta var temat på Emeet Stockholms paneldebatt. Fem aktuella aktörer inom ämnet hade bjudits in till debatten (se paneldeltagarna nedan) och det var en ljus bild som målades upp av branschen, men dess utmaningar klargjordes under den 60 minuter långa Emeet-panelen. Dock hade det behövts ännu mer tid – då det fanns så mycket mer att lyfta och diskutera. Det var med andra ord en riktigt intressant och givande paneldebatt. Läs mer om diskussionen på Ehandel.se →

Middag på Operaterassen

Efter en dag fylld med inspiration och ny erfarenheter avslutades dagen med en fantastisk middag och show på Operaterrassen. Komikern Jakob Öqvist bjöd på mycket glädje och det skrattades glatt kring borden på Operaterrassen. 

Dagens agenda

En session är vad du gör den till. Introducera ditt ämne eller din fråga kort för gruppen och låt alla dela sin kunskap och erfarenheter. 

Emeet-paneldebatt

Danjal Kanani - Branschprofil inom influencer marketing

Danjal Kanani har i många år varit influencer och TV-kändis. Han grundade Jocke & Jonna AB tillsammans med influencer-paret Joakim och Jonna Lundell som blivit två av Sveriges mest framgångsrika influencers med flera miljoner följare. Danjal har även han hundratusentals följare, vunnit Kristallen två gånger för sina produktioner samt vunnit guldtuben för Årets Snapchat med sitt konto som är ett av Sveriges största Snapchat-konton.

Denise Mehta - COO/byråchef - Collabs

Denise är byråchef på Collabs som är en av Nordens snabbast växande Influencer Marketing-byråer. Framgången bygger på en egenutvecklad tech-plattform som genom AI och data effektiviserar kampanjprocessen i alla led. Med 7 års erfarenhet inom influencer marketing från olika aktörer i branschen har Denise en gedigen och bred kunskap av marknaden som den ser ut idag och vart den är på väg.

Stefan Hallgren - Profil inom influencer Marketing

Stefan har varit verksam inom den digitala ekonomin i 25 år. Han startade Sveriges första lokaltidning på Internet 1994 (Östersundsposten) där han arbetade som produktchef på Icon Medialab under Internetboomen. Han har även varit IT-strateg för Centerpartiet, drivit produktionsbolag och är idag en av Influencer Sveriges mest aktiva kuliss-spelare med management-klienter som Jocke & Jonna, Anja Pärson, Ida Warg, Tova Helgesson, m.fl. på Ninetone Group AB. Stefan är även Facebook-, Instagram- & Google- Partner samt chef för Ninetone Group Youtube MCN.

Sarah Krusell - VP Commercial & Brand på NA-KD

Sarah Krusell har en gedigen erfarenhet från modebranschen med en bakgrund från bolag som Kappahl, Nelly och Gina Tricot. Hon har även varit vd för e-handlaren Horsemeup och hennes senaste position var som marknadsdirektör på Leovegas. NA-KD.com är ledande modeaktör för Millennials och Generation Z med över 8 miljoner besökare varje månad och 4 miljoner följare i sociala medier. NA-KD är ett av de snabbast växande modemärkena i Europa och en sann global aktör med kunder i över 100 länder och återförsäljare i ytterligare 600 nationer världen över. NA-KD erbjuder gratis, klimatkompenserad frakt för alla leveranser.

Olof Lindblom - VD/grundare - WeAreCube

Olof är grundare och VD för CUBE som är en av Nordens främsta influencer marketing-byråer med verksamhet i Sverige och Danmark. Olof har 13 års erfarenhet av content marketing och varit med och utvecklat landskapet kring influencer marketing i Norden sedan CUBE startade 2013.

Partners Emeet 2022

Nätverka och diskutera branschinsikter och affärsmöjligheter tillsammans med 150st e-handlare och branschkollegor under en heldag. Vill man delta som leverantör så måste man vara partner till eventet.

För partnerskap: samarbete@ehandel.se 

Huvudsponsorer

Redo för nästa Emeet ?

Email:
event@ehandel.se

För partnerskap:
samarbete@ehandel.se

Adress:
Redaregatan 48
252 36 Helsingborg

En mötesplats där e-handlare delar kunskap, inspireras av talare och deltar i relevanta diskussioner.

Innehåll

Emeet arrangeras av

En mötesplats där e-handlare delar kunskap, inspireras av talare och deltar i relevanta diskussioner.

Emeet arrangeras av